12.08.2010
Diament miesięcznika Forbes 2010
Kontakt dla mediów

Joanna Wiśniewska
Menedżer ds. marketingu i PR
[email protected]

Agencja PR

Hagen PR
Wojciech Dziewit
[email protected]

Podczas cyklu Diamentów Forbesa Avallon był partnerem ponad 15 konferencji odbywających się w całej Polsce. Celem rankingu Diamentów Forbesa było wyłonienie przedsiębiorstw z największym wzrostem wartości w okresie 2005-2008. Wywiadownia Dun & Bradstreet Polska zgromadziła dane o podmiotach, które złożyły w terminie raporty do KRS w 2010 roku. Na tej podstawie powstała baza firm, którym Wywiadownia przyznała pozytywny rating wiarygodności:

– są one rentowne (na podstawie wskaźnika EBIT oraz ROA),
– mają wysoką płynność bieżącą, nie zalegają z płatnościami,
– wykazują się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych w latach 2007–2009.

Wyeliminowano przedsiębiorstwa finansowe, ze względu na różnice dotyczące kategorii bilansowych występujące między nimi a firmami produkcyjnymi czy handlowymi, oraz instytucje sektora budżetowego.

Na listę Diamentów trafiły firmy najszybciej zwiększające swoją wartość. Wartość firmy została obliczona na podstawie tzw. metody szwajcarskiej, łączącej metodę majątkową i 

dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia np. wrażliwości na zmiany sezonowe.

(Firmy rozwijające się, inwestujące mogą mieć niskie zyski)
Połączenie metod usuwa te ułomności.

Wartość firm W jest średnią ważoną wartości ich majątku (Wm) i wartości dochodowej (Wd),

W = (Wm + 2Wd) / 3

Majątek wyceniono na podstawie średniej arytmetycznej wartości likwidacyjnej i wartości księgowej netto, która kwotowo odpowiada kapitałowi własnemu pomniejszonemu o wartości niematerialne i prawne. Wartość dochodowa to średnia zysków lat 2007–2009. Wzrost wartości wyznacza średnia ważona: wzrost z lat 2008–2009 ma dwa razy większe znaczenie niż z lat 2007–2008.

Podczas cyklu Diamentów Forbesa Avallon był partnerem ponad 15 konferencji odbywających się w całej Polsce. Celem rankingu Diamentów Forbesa było wyłonienie przedsiębiorstw z największym wzrostem wartości w okresie 2005-2008. Wywiadownia Dun & Bradstreet Polska zgromadziła dane o podmiotach, które złożyły w terminie raporty do KRS w 2010 roku. Na tej podstawie powstała baza firm, którym Wywiadownia przyznała pozytywny rating wiarygodności:

– są one rentowne (na podstawie wskaźnika EBIT oraz ROA),
– mają wysoką płynność bieżącą, nie zalegają z płatnościami,
– wykazują się dodatnim wynikiem finansowym oraz wartością kapitałów własnych w latach 2007–2009.

Wyeliminowano przedsiębiorstwa finansowe, ze względu na różnice dotyczące kategorii bilansowych występujące między nimi a firmami produkcyjnymi czy handlowymi, oraz instytucje sektora budżetowego.

Na listę Diamentów trafiły firmy najszybciej zwiększające swoją wartość. Wartość firmy została obliczona na podstawie tzw. metody szwajcarskiej, łączącej metodę majątkową i 

dochodową. Pierwsza nie wycenia potencjału pracowników i know-how. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia np. wrażliwości na zmiany sezonowe.

(Firmy rozwijające się, inwestujące mogą mieć niskie zyski)
Połączenie metod usuwa te ułomności.

Wartość firm W jest średnią ważoną wartości ich majątku (Wm) i wartości dochodowej (Wd),

W = (Wm + 2Wd) / 3

Majątek wyceniono na podstawie średniej arytmetycznej wartości likwidacyjnej i wartości księgowej netto, która kwotowo odpowiada kapitałowi własnemu pomniejszonemu o wartości niematerialne i prawne. Wartość dochodowa to średnia zysków lat 2007–2009. Wzrost wartości wyznacza średnia ważona: wzrost z lat 2008–2009 ma dwa razy większe znaczenie niż z lat 2007–2008.

Podoba Ci się ta aktualność?
Udostępnij ją!
Zobacz poprzednie aktualności
  • Globema przejmuje w Kanadzie
    16.04.2024
  • Avallon sfinalizował sprzedaż spółki EDC Expert Communication
    29.03.2024
  • Druga edycja Praktycznego Kursu Private Equity i Venture Capital
    26.03.2024
  • Avallon sprzedaje Marketplanet 
    5.02.2024
  • AVALLOŃCZYK zdobywcą bieguna południowego
    23.01.2024